Přeji všem krásné prázdniny,  v nových školách hodně úspěchů, chápající a spravedlivé učitele a mnoho kamarádů. Doufám, že se vám povede tak dobře, jako u nás.  Rádi vás vždy uvidíme.
 
 

Jak jsem již psala, loučíme se se všemi páťáky, kteří odcházejí na jiné školy / na gymnázia . Protože v naší škole strávili pět let, požádala jsem je o hodnocení naší školy …mohli napsat vzkaz spolužákům, učitelům, ohodnotit školu, jak se jim tam pracovalo…a aby to nebylo líto čtvrťákům, které od příštího školního roku přebírá jiná p. učitelka, hodnotili i oni……

Zde je výsledek:

Olda:

Učitelé, moc mě to tady s vámi bavilo, protože jste byli spravedliví a hodní. Škola je jak má být, nic mi tu nechybělo. Se spolužáky to bylo taky v pohodě a byla s nimi sranda.

Matěj:

Ve škole se mi hodně líbí, hlavně angličtina. Všichni nedělají nic, co by se nesmělo. Tato škola je nejlepší.

Saskia

Tohle je dobrá škola pro děti, které mají rády hry. Paní učitelky jsou moc hodné, ale i pomocné.Bude se mi špatně loučit, protože s hodnými lidmi se vždycky špatně loučí. Vždy mě to tady bavilo a nejradši bych byla, kdybych tu mohla zůstat, ale čas má svůj vlastní zákon, takže budu muset příští rok na jinou školu. Tak s tím se loučím se školou.

Karolína

Chtěla bych poděkovat všem učitelkám za to, co pro mě udělaly, za to co mě naučily. Chtěla bych také poděkovat všem kamarádům. Hlavně Natálii Jandové – je to moje nejlepší kamarádka. „ Naty, chtěla  bych ti poděkovat. Jsi má nejlepší kamarádka, nikdy na Tebe nezapomenu“

Nina

Chci vzkázat všem učitelům a spolužákům, že v této škole bych vydržela klidně až do deváté třídy, protože to, co jsem tu zažila, vyzkoušela a dokázala, už v žádné jiné škole nezažiju, nevyzkouším a nedokážu. Na toto místo nikdy nezapomenu. A rodiče, kteří chcete dát své dítě, ať už do školy  nebo do školky, není lepší školy a školky než ZŠ Easy Start a MŠ Drobeček. Obě tyto školy jsme navštěvovala a pomohlo to k tomu, že jsem se dostala na Masarykovo i  Církevní  gymnázium.

Veronika

Ve třetí třídě už to přestává být zábava, ale stále jsou tu věci, na které se můžete těšit a které máme rádi.V této škole je těch věcí hodně, a tak se vám po ní nakonec bude stýskat, i když se to nezdá.

Eliška

Tato škola je nejlepší na světě a lepší už být nemůže. Máme tu hezké hry a děláme s p. učitelkami různé projekty a aktivity. Jezdíme do divadla, na školu v přírodě, lyžák a na různá hezká místa.

Zuzka

Jsem ráda, že jsme se toho hodně naučili a chci všem poděkovat, že byli skoro vždy vstřícní. Také chci poděkovat spolužákům, že jste byli dobří spolužáci.

Miri

Dobrý den paní učitelky, děti, dospělí / no prostě všichni/. Myslím, že to co čtete, je důležité nejen pro mě, ale i pro vás. Myslím, že tato škola je skvělá a protože jsme tu pouhý 4. rok, těším se na další zábavný rok. Myslím si také, že paní učitelky jsou hodné a milé/ + ochotné/. Je to  tu prostě skvělé !

Tony

Já udělám hodnocení

             +                                                              celkově                                                     -

Přístup učitelů                                            4,99 z 5                     nemáme místo na tělocvičnu

Málo domácích úkolů                                                                  nemůžeme psát propiskami

Interaktivka, zábavné pomůcky,                                                 jiné problémy nejsou

Učebnice, hry, moderní vybavení,                                               problémy školy jsou jen dočasné      

Vlastní kontrolky,ranní kruh,

Prostor  ve třídě, málo dětí

 

Jonah

Dobrá škola pro hodné děti, Páťáci se učí a předškoláci bulí, všichni jsou šťastní, že se tady můžeme učit, plus jsme hodně veselí, že máme vysvědčení

 

Natálka

Jsem ráda, že jsem do této školy chodila, protože se mi  zde líbí hodně věcí např. rozšířená výuka angličtiny a jsem velmi ráda za to, co pro mě všechny paní učitelky udělaly a že na mě byly hodné až do teď. Také doufám, že se bude příští rok dařit všem třídám, hlavně prvňáčkům, kteří sem příští rok nastoupí.

Matěj M.

Škola byla celkem dobrá. Naučí se tady hodně věcí a informací. Největší problém byl, že se škola přemístila. V Brojově ulici byla velká, hezká, zarostlá zahrada, kde se suprově hrálo. Namísto toho je teď beton a guma. Před školní budovou jsou sice prolézačky, ale na ty 4. a 5. třída už nemůže. A to je škoda. No potom zde byl jistý problém, co řešila moje máma, ale jinak je škola dobrá.

Kačka

Moc bych chtěla poděkovat ZŠ Easy Start za to, co mě naučila. Byla jsem tady pět let a paní učitelky byly vždy milé příjemné. Učivo mě vždy bavilo a myslím, že takové na jiných školách nebude. Paní učitelka mi vždy byla oporou a pomohla mi při těžkých situacích. Za to jsem jí velmi vděčná. Tato škola je nejlepší Navždy.

Bertík

Jsou zde velmi hodné paní učitelky, s čím mohou, s tím pomohou. Vše se tady naučíte, ale když budete hodní a musíte dávat pozor. Přeji vše nejlepší této škole, aby se dařilo / i p. učitelkám.

 DSCN4870.JPGDSCN4873.JPG

 

Beseda o neslyšících

Celý čtvrtek 29.6. jsme se věnovali tématu "handicapovaní". Úvodem jsme si s žáky povídali, jaké druhy postižení znají, zda se někdy potkali s nevidomým, hluchým či jinak postiženým člověkem. Pustili jsme si krátké video "Výlet bez bariér" o jednom běžném dni nevidomého pana Petra. Lépe nám to pomohlo pochopit život nevidomých lidí a vidět, s jakými problémy a překážkami se potkávají. Druhou hodinu nás čekala beseda o neslyšících, kterou nás provázela tlumočnice do znakové řeči paní Voříšková. Kromě ukázky znakové řeči si děti samy mohly vyzkoušet hádat, co znamenají jednotlivé znaky. Také si nasadily speciální sluchátka a odezíraly od spolužáka, co se jim snaží sdělit.
Třetí a čtvrtou hodinu jsme využili zapůjčené "pomůcky" pro handicapované (slepeckou hůl, invalidní vozík, speciální škrabošky a míč se zvonečky) a testovali jsme naše smysly. Zkoušeli jsme, jaké je to dostat se z jednoho místa na druhé jen s použitím slepecké hole. Oblékali jsme se a obouvali poslepu, kreslili jsme, aniž bychom přitom něco viděli atd.
Celý den byl pro nás plný nových informací a zážitků.
 
 

27.6.- 28.6  stanování v Dolním Hradišti

V úterý po vyučování jsme vyrazili na výlet do Dolního Hradiště, kde na nás čekala krásná louka, lesy, bazén a chata, ve které jsme se mohli schovat, kdyby nebylo hezky …no a samozřejmě také ohniště. Počasí nám přálo, takže jsme si užili krásné dva dny. Největší zábava byla stavění stanů ..to hned na úvod , pak už následovaly různé hry a soutěže.Jako první byl úkol pro dvojice psaný morseovkou …bylo zapotřebí nasbírat co největší množství šišek v daném časovém úseku. Všechny dvojice se snažily, a tak večer bylo možno udržovat táborák až do nočních hodin. Hodilo se to, protože v noci na děti čekala  strašidelná bojovka. Ještě předtím se ale děti procvičily v angličtině plněním anglických úkolů / jsme přeci skoro anglická škola/ , zasportovaly si / měli jsme množství sportovních aktivit/ a připravily se na táborák. Večeře byla velmi dlouhá a různorodá a hlavně až noci, pak následovala hygiena a spánek. O půlnoci jsme ale děti vzbudili – nachystali jsem pro ně noční trasu s luštěním hádanky . Jak jinak než anglické . Děti projevily velkou statečnost, jen ta hádanka jim nějak nešla vyluštit. A  pak už honem spát.

   Hned po ránu už byly děti ale velice živé, takže jsme je hned zapojili do výroby snídaně, úklidu a her. Tentokrát na ně čekaly různé hry v okolí chaty. Sice to nebylo daleko, no ale stejně se nám děti každou chvíli ztrácely – ještě že jsme je „jistili“. No a už nastal čas oběda- špagety všichni uvítali a po obědě konečně následovalo koupání v bazénu – sluníčko hřálo , počasí nám přálo a děti se pěkně „vyplavčily“. Střídaly se v bazénu a pak na dece hrály různé logické hry

  Moc rychle nám to uteklo a přiblížil se čas odjezdu domů. Dvě šikovné maminky se svými velkými vozy dorazily na louku přímo nad chatu a děti s balíky věcí odvezly zpátky do Plzně.

  Myslím, že jsme si výlet moc užili…škoda, že byl poslední. Páťáci přecházejí na gymnázia a jiné školy a tohle bylo vlastně naše rozloučení. Bude se nám po nich stýskat.

 A na jejich místa zase čekají další noví žáčkové.

 

                                  

   

                                      phoca_thumb_l_DSCN4800.JPG phoca_thumb_l_DSCN4822.JPG phoca_thumb_l_DSCN4833.JPG phoca_thumb_l_DSCN4836.JPG

 

                                       phoca_thumb_l_DSCN4842.JPG phoca_thumb_l_DSCN4847.JPGphoca_thumb_l_DSCN4852.JPGphoca_thumb_l_DSCN4854.JPG                              

 

                                       phoca_thumb_l_DSCN4860.JPG DSCN4868.JPG

   

 

Boulderová lezecká stěna

V úterý 27.6. dopoledne jsme s žáky z 3., 4. a 5. třídy navštívili lezeckou stěnu v centru Plzně. Devadesátiminutový program se skládal z lezení na umělé stěně a z první pomoci. Polovina dětí se nejprve věnovala lezení a druhá polovina první pomoci. Po 45 minutách se žáci vyměnili. Obě aktivity vedli zkušení instruktoři a připravili je tak, aby se žáci bavili a odnesli si nové dovednosti a vědomosti z obou činností.
V části věnované zásadám první pomoci se děti naučily, co dělat při žilném a tepenném krvácení. Zkoušely si na kamarádovi, jak správně omotat a utáhnout obvaz, zjistily, co je to trojcípý šátek atd.
Velmi zajímavá část byla pro děti ta "lezecká". Seznamovaly se se zásadami lezení na umělé stěně. Někteří z nich jsou zkušení lezci, jiní si vyzkoušeli tuto aktivitu poprvé v životě.
Toto netradiční sportovní vyžití všechny zaujalo. Lezení si všechny děti pochvalovaly a do školy se vracely příjemně unavené.
 
 

Výlet na koloběžkách

Stejně jako loni jsme i letos pojali výlet na Homolku netradičně. V pondělí 26.6. jsem se hned ráno sešli bez školních tašek, ale zato s koloběžkou. Čekala nás cesta po cyklostezkách nejen na Homolku, ale také do Škoda parku(zvládli jsme také jeden okruh přímo v parku), přes obytnou část až na Sokola (kde se páťáci rozloučili se sportovištěm oběhnutím jednoho okruhu) a zpět do školy. Cestou jsme stihli osvěžovací zastávku u zmrzliny a volnou jízdu v parku. Všichni zaručeně ujeli několik kilometrů a cestu si pochvalovali.

 
Škola v přírodě Penzion Stráň u Sadova
 
 
 
 
22.6.2017

Poslední celý den je za námi a byl opět plný aktivit. Geronimo je na Green Island a zahájil svou cestu za pokladem. Větrnice v noci unesla paní učitelku Lydii včetně loupežnických pytlů a tak je bylo třeba najít. Následovaly další loupežnické zkoušky a závěrečné vyhlašování vítězů. Večer jsme si opekli buřty, zajezdili si na koních a pohráli na hřišti. Máme už lehce zabaleno a zítra můžeme relaxovat. 

 

PS: Dneska jsme si přivstali a dali si rozcvičku na trampolíně :-)

20170622_100808.jpg

20170622_182902.jpg

20170622_092042.jpg

20170622_102402.jpg

 
21.6.2017
Dnešní den byl zase plný luštění, her a aktivit. Geronimo se nám právě neplánovaně koupe v moři (když před tím otestoval svou paměť, vyřešil vodní i hodinové hlavolamy a vymyslel pár slov) a dole v jeskyni řádí dva loupežníci (s vědomostním kvízem). Vzhledem ke skvělému počasí, jsme si dnes zařadili i pár vodních her a hrátek (při kterých jsem se náležitě namočili) a zaskákali si na trampolíně.

Vše nám tedy vychází dle plánu a náležitě si to tu užíváme.

20170621_103218.jpg

20170621_094545.jpg

20170621_184032.jpg

20170621_113907.jpg

 
 
20.6.2017

Druhý den je pryč a my se konečně mohli vydat po stopách Geronima Stiltna. Seznámili jsme se s Geronimem i jeho rodinou, prošli jsme se po New Mouse City a objevili mapu k pokladu. Celou dobu jsme ale museli luštit logické, matematické a jiné úlohy. Příběh se nám pomalu odvíjí, tak uvidíme, co nás bude čekat zítra.

Odpolední aktivity se i nadále nesly v duchu loupežníků, a tak na děti čekaly první dvě loupežnické zkoušky. Máme zprávy, že všichni úspěšně prošli.

Jídlo je vynikající stejně jako počasí. Děti jsou  (až na jednu ne moc dobře utajenou  polštářovou bitvu) hodné a samostatné.

20170620_094244.jpg

20170620_102444.jpg

20170620_115035.jpg

 
19.6.2017
Tak první den je za námi a musím říct, že čtvrťáci a páťáci jsou zatím vzorní. Pan řidič bravurně zvládl výjezd až před apartmány a děti se
během chvilky ubytovaly. Děvčata mají luxusní apartmán, který závidíme i my, paní učitelky. Po úvodní instruktáži a bezpečnostním školení jsme si dali oběd, zahráli si hry a šlo se ven. Areál je opravdu nádherný a má krásné prostory. Odpolední program děti nadchl - bramborová štafeta byla hit, stejně jako "běh stonožek". Večeře proběhla opět na venkovní terásce a po večerním programu se šlo na kutě. Ninka přečetla prvňákům pohádku a teď už se tu spí. 

20170619_180239.jpg

20170619_133909.jpg

20170619_122108.jpg

 

 MDD

 

1.6 jsme oslavili Den dětí. 6 družstev se měnilo na 6ti stanovištích, která vyžadovala jak zručnost a důvtip, tak i trošku odvahy. Letos jsem sice své oblíbené stanoviště "hnusárny" neplánovala, ale děti si ho vyžádaly.. Tak letos musely bosou nožkou... Nechyběla trocha sportu, lovení Angry birds či anglické živé obrazy. Po první sadě úkolů šli mladší spolužáci na oběd a 3-5. třídu ještě čekaly teambuildingové hry. Bylo třeba postavit se na roličky od Pringles, přenést plechovku či tácek s vodou. Závěrečná přehazovaná s balonky s vodou a vodní vybíjená byly jasnými hity.

 Divadélko Ondřej- Indiánské příběhy

 

V úterý 23.5.2017 přijeli do naší školy herci z Divadélka Ondřej s představením v anglickém jazyce nazvaném Indiánské příběhy. Zhlédli jsme dvě krátká vyprávění, ve kterých účinkovaly i samotné děti. Scénky byly doprovázeny zpěvem a indiánskou hudbou.
V jednotlivých rolích indiánského chlapce, indiánské babičky, větrného orla, dvou krásných dívek- sestřenic a Pána Měsíce se postupně vystřídalo několik našich dětí. Vybaveny indiánskými kostými se statečně do svých rolí vžily. Zkusily si pádlování v kánoi, bydlení v teepee (indiánském stanu), poradily si se zkaženou vodou i vzduchem. Ostatní, na které se nedostala individuální role, pomáhali hlavnímu vypravěči s příběhem, společně si zatančili tulení tanec a také se prošli po nebeské klenbě. Do příběhu byly děti nenásilně vtaženy, čímž se na celou dobu staly jeho součástí.
Všichni se výborně bavili a zároveň se naučili i pár nových anglických slovíček. Děkujeme!!! 

 

Beseda Kyberšikana  17.5.2017

 

  Počítače a mobily jsou skvělí pomocníci, to ví každý, ale že mohou sloužit také k šikanování druhých, tudíž k ubližování, zastrašování a nebo třeba sledování druhých, o tom jsme si povídali ve středu v městské knihovně na Slovanech  s p. Topinkou.

  Děti se podívaly na několik videí zachycujících  kyberšikanu v nejrůznějších podobách a potom o videu diskutovaly.  Dozvěděly se, jak se bránit, kam zavolat, jak  situaci řešit.

   Beseda byla moc zajímavá – dotazy nebraly konce, kdyby nebyl čas oběda, zůstali bychom v knihovně ještě déle.

 

  Hra o přežití

Dne 10. 5. 2017 jsme ve škole měli návštěvu. Šlo o dvojici, která si pro nás připravila interaktivní program s názvem Hra o přežití.   Tohoto programu se zúčastnili žáci ze 3., 4. a 5. třídy. V rámci této  zažili naši žáci krásné dobrodružství prostřednictvím počítačové hry Minecraft a při tom se dozvěděli a prohloubili znalosti v oblasti přírodovědy a vlastivědy.

 

Při hrách s typickými stavebními prvky hry Minecraft si děti vysvětily různé zákonitosti přírody, diskutovaly nad rozdíly mezi hrou a realitou. Při plnění úkolů musely děti dobře rozlišovat přírodu živou a neživou, seznámily se s různými typy krajin i půd.  Dále žáci hledali vhodnou oblast i zdroje ke stavbě svého přístřešku.

 

Tento program si žáci moc užili a zjistili spoustu nových informací, nebo již informace pro ně známé správně aplikovali do svých činností. 

 

 

 

FOTO: https://goo.gl/photos/vEX6L4iLmV6UWKP46

 

Lýdie Hrůzová 

 

Páťáci učí prvňáky"


Tento týden byl pro nás speciální. Žáci páté třídy totiž přišli mezi naše prvňáčky, aby si vyzkoušeli, jaké to je být učiteli. Pod vedením paní učitelky Košlerové a lektorky anglického jazyka paní učitelky Paušové si učivo předem připravili. Poté žáky 1.tř. postupně navštívili během hodin matematiky (Tonda, Olda, Matěj), prvouky (Zuzka, Verča, Karol), angličtiny (Nina a Kačka) a hudební výchovy (Saski a Naty). Jejich snažení bedlivě sledovala i paní ředitelka. Všechny hodiny byly skvěle připravené. Nechyběly názorné ukázky (prvouka), práce ve dvojicích i skupinách (angličtina), soutěže (hudební výchova) i práce na koberci (matematika). Tato zkušenost byla pro všechny přínosná. Páťáci pochopili, že není někdy snadné stát před třídou plnou dětí, svým výkladem je zaujmout a zároveň něco nového naučit. Prvňáci si hodiny se staršími spolužáky užili a už teď se těší, až za pár let oni sami vystoupí před mladšími kamarády.
Julie Lavičková 

 

Divadelní představení Pánů Dvořáka a Smetany se nemusíme bát

 

V pondělí 24.4. jsme vyrazili do Polanovy síně na interaktivní představení programu Pánů Dvořáka a Smetany se nemusíme bát. A opravdu. Herci nám přiblížili život obou velikánů velmi netradičně. Seznámili jsme se s jejich dětstvím, životem – vše bylo proloženo  živými ukázkami z jejich tvorby. Na závěr si děti zasoutěžily ve znalostním kvizu a naše Zuzka byla nejlepší. Představení se všem moc líbilo

 

 

Beseda Zdravé zoubky 

Ve čtvrtek  20.4. dopoledne vyrazily děti do školy vyzbrojeny  zubními kartáčky. Čekala nás totiž beseda se studentkami Lékařské fakulty v Plzni – obor zubní lékařství, které dětem hravou a hlavně názornou formou ukázaly, jak si správně čistit zuby. Děti si vše prakticky vyzkoušely, dozvěděly se několik užitečných rad a hodinku si určitě také užily.

 

Foto viz odkaz:

https://goo.gl/photos/jdUYWcpfJoFFSMdj8

 

Projekt: Lidské tělo

 

Den 19. 4. 2017 byl ve znamení různorodých aktivit a úkolů týkajících se lidského těla. Společně se všemi „čtvrťáky a páťáky“ jsme strávili celý den projektem s názvem Lidské tělo. Seznámili jsme se s jednotlivými soustavami, jež naše tělo skrývá. Tyto soustavy jsme následně pojmenovali anglickými názvy a dále používali. Za využití nejrůznějších knih na toto téma jsme vypracovávali pracovní listy vztahující se k daným soustavám. Nebylo by to však ono, kdybychom si nově nabyté informace a poznatky nevyzkoušeli prakticky. Právě proto jsme vyráběli falešnou krev, model žaludku včetně jeho zpracování potravy, někteří si též vyrobili model mozku, na kterém si znázorňovali jednotlivá centra. Našli se i tací, kteří dokázali vypočítat a následně i změřit a porovnat délku své trávicí soustavy. Společně jsme fungovali jako skupiny - orgány trávicí soustavy. Všechny orgány pracují společně a současně. Důležité je, že i když je každý orgán úpně jiný a zaměřený na trochu jiný úkol, bez sebe by tyto orgány fungovat nemohly.

 

Fotografie: https://goo.gl/photos/zEbkxhFPdYtU3LxX7

 

Těšíme se na další přírodovědné aktivity,

 

Lýdie Hrůzová a Mgr. Markéta Havířová

 

Cesta kolem světa 18.4.2017

Hned po velikonočních prázdninách čekalo na žáky naší školy interaktivní divadelní představení Cesta kolem světa.  Nejprve se naši malí cestovatelé přenesli letadlem do Paříže, kde navštívili Eiffelovu věž.  Pak odjeli vlakem podmořským tunelem do Velké Británie, kde si prohlédli Stonehenge. Následovala velmi náročná a nebezpečná cesta lodí přes Atlantik do New Yorku a dále přes Tichý oceán až do Číny. Nad Čínou se výletníci proletěli v horkovzdušném balónu a dalekohledy si prohlédli nejdelší hradby světa. V Rusku se děti pro změnu projely metrem a navštívily malebný Chrám Vasila Blaženého.  Z Moskvy domů už dojely autem a během zpáteční cesty po silnicích Ukrajiny si zopakovaly a procvičily nejčastější dopravní značky a pravidla silničního provozu. Celý program byl bohatě protkán mnoha písničkami a děti samy se svým vstupem do představení staly jeho nedílnou součástí.

 

 

Velikonoce v Evropě
Ve středu 12.4. jsme s žáky 3., 4. a 5.třídy navštívili Magistrát města Plzně, kde jsme se zúčastnili interaktivního programu Velikonoce v Evropě (pořádaného plzeňským Eurocentrem) . Během přednášky jsme se dozvěděli, z jakého důvodu slavíme Velikonoce, co si během nich připomínáme, proč předtím držíme půst, jaké jsou typické  symboly i jak se jmenují jednotlivé dny velikonočních svátků v České republice.
Žáci byli aktivně zapojeni prostřednictvím pracovních listů s názvem "Velikonoční stopovačka". Každý dostal informace o Velikonocích v některé evropské zemi. Ty si měl přečíst, vypsat si několik důležitých bodů a nakonec se o ně podělit s ostatními spolužáky. Zjistili jsme spoustu zajímavostí o tom, v které zemi se běhá tzv. "Palačinkový závod", jaké jsou tradiční pokrmy v Itálii, která zvířata nosí dětem v Německu dárky nebo kde chodí o Velikonocích kajícníci oblečení do červených kápí.
Na závěr byly děti rozděleny do pěti týmů a zahrály si proti sobě soutěž Riskuj. Tím si právě nabyté znalosti skvěle zopakovaly. Děkujeme!!!

Velikonoční projekt

Ve středu 12.4.  jsme si ve škole zopakovali znalosti o Velikonocích formou her a úkolů. Děti zjišťovaly různé informace na internetu a doplňovaly je do textu, počítaly zapeklité příklady s velikonoční nadílkou spolužáků a tvořily grafy  vykoledovaných vajíček, zaběhaly si  po budově školy při běhacím  velikonočním diktátu / a že byl pěkně dlouhý/, v angličtině plnily úkoly, které našly ve vajíčku a byla to pěkná legrace. Spolu s návštěvou Eurocentra si myslím všichni den pěkně užili.

Cambridgeské zkoušky

Ve středu 15.3. se 4 žáci páté třídy zúčastnili na jazykové škole Eufrat cambridgeských zkoušek. Tři žáci - Kačka, Matěj a Verča získali  certifikát KEY s úrovní A2 a Nina dokonce certifikát B1. Moc gratulujeme.

 

Matematická soutěž Klokan 

V pátek 17.3. se v naší škole konala jako každoročně matematická soutěž Klokan. Letos se děti úplně překonaly a dosáhly opravdu výborných výsledků. Ze 120 bodů dosáhla Zuzka 93bodů, Karolína s Eliškou 97 bodů a Toník 99 bodů. Moc gratulujeme.

 

Pověsti z Olympu- 28.2.2017

Dnes jsme se žáky čtvrté a páté třídy navštívili představení Pověsti z Olympu, které se konalo v Polanově síni (Knihovna města Plzně). Další z programů, jejichž tematika vhodně doplňuje a rozšiřuje školní výuku, se tentokrát týkal slavných postav řecké mytologie. Do vyprávění herců Milana Karpíška a Jitky Kubištové se zapojily i děti. Díky znalosti knihy Staré řecké báje a pověsti, kterou děti četly v rámci školní četby, mohly bez problémů odpovídat na dotazy týkající se antických časů. Poté se samy staly bohy a sehrály příběh Dobytí Troje. Všem to šlo skvěle. Celý program byl doplněn písničkami, které jsme si všichni společně s profesionálními herci zazpívali. Děkujeme za hezký zážitek!

Pobyt na horách 5.-9.2. 2017       

 

Ve dnech 5.2.-9.2. 2017se velká část 4. a 5. třídy vydala na zimní lyžařský pobyt  v Krušných horách na Božím Daru. Děti byly ubytovány ve velmi pěkném penzionu Arnika, který byl celý náš, což nám moc vyhovovalo. Ti nejhodnější jednici měli tu čest bydlet vedle paní učitelek. Nutno dodat, že i klučičí pokoj velice mile překvapil J

 

Hned první den se všichni vydali na svah a i Ti největší začátečníci se díky Stacey dostali do lyží a začali pomalu sjíždět. Rozdělení do skupin, tak nekopírovalo třídy, ale lyžařské schopnosti. První skupina s paní učitelkou Markétou sjížděla nejčastěji po skokáncích a „střemhlav“. Druhá skupina pod vedením Katka-Katka sjížděla také vše (skokánky i tunely), ale dbalo se i na správnou techniku. Začátečníci se Stacey se naučili základy a ke konci pobytu jsme všichni překvapeně sledovali, že i oni se dostali na celý kopec, slalom i skokánky J Prostě super.

 

A kde jsme jezdili? Na Bunny Hillu s Magic Carpetem, na Novaku s pomou a na Hranici s kotvou. A co bylo ještě super? Že jsme zjistili, že ke Stacey do auta se vejdou jak všechny lyžáky, tak i lyže, a tak nám je každý den vozila až ke sjezdovce a my se mohli pohodlně dopravovat v zimních botách a přezouvat se až na svahu.

 

O nelyžařské aktivity se postaraly paní učitelka Lydie a Pavlína a i pro ně je obrovská pochvala. Když jsme takhle jednou zabrousily večer do společenské místnosti, nestačily jsme se divit, jak to tam s dětmi rozjely J. Kraťoučké video jste mohli zhlédnout již během pobytu.

 

A překvapení na závěr? Snowtubing, který si užili úplně všichni (včetně paní učitelek).

 

Tak za dva roky zase.

 

 

Divadélko Ondřej – Námořnická pohádka /  v angličtině/

 

 

Ve čtvrtek 12.1. navštívilo naši školu divadélko Ondřej se svým interaktivním programem Námořnická pohádka. Celý program byl velmi akční, do děje byly zapojeny i děti a hlavně celý byl veden v angličtině, takže všechny naše děti si angličtiny tedy opravdu užily. Část dětí byla i zapojena do děje a také se musela nějak projevit. Myslím, že každý si námořnický příběh užil. Fotografie najdete ve fotogalerii.

 

Návštěva Plzeňského biskupství – Vánoční příběh

 

Ve čtvrtek 22.12. poslední školní den, jsme si parádně užili. Nejprve jsme se třídě seznamovali formou her s vánočními zvyky a pak jsme vyrazili do města k návštěvě Biskupství plzeňského, kde nás přivítala sestra Benedikta se svým adventním programem, který měla připravený na interaktivní tabuli. Závěrem nás čekal malý testík, který jsme zdárně zvládli a proto všechny děti dostaly jako malé překvapení vánoční zvoneček. Ale to nebylo vše. Ještě nás čekala návštěva plzeňského náměstí, které už na nás čekalo se svými stánky, ozdobeným stromečkem, betlémem, živými zvířátky,ale hlavně zvonem splněných přání, na který jsme si všichni zazvonili. Ve škole nás pak ještě čekaly anglické křížovky a anglická vánoční pohádka.

 

 Nocování ve škole       

 

Ve středu 21.12. nás čekalo nocování ve škole a s ním spojená noční bojovka. Sešli jsme se v půl šesté a vyrazili k rozsvícenému vánočnímu stromečku s jesličkami u Radnice. Tam jsme si společně zazpívali koledy a protože byla docela velká zima, brzy jsme se vrátili do školy. A tam už nás čekalo vaření večeře, hraní her, rozdávání dárečků a večerní anglickou pohádku. Poslední opozdilci usínali až po desáté hodině a už po jedenácté hodině jsme všechny děti postupně vzbudili a vyslali na strašidelnou stezku. Děti měly za úkol překonat překážkovou dráhu za pomoci světelné tyčinky a na konci najít svůj vánoční dárek. Všem se to povedlo, i když někomu to trvalo déle. Ráno se nikomu nechtělo vstávat, ale už nás čekal Vánoční projekt.

 

Sobotní vánoční dílna

 

V sobotu 3. prosince se konala jako každý rok vánoční dílna, které se zúčastnilo více jak  40 dětí a rodičů. Celé dopoledne proběhlo v příjemné předvánoční atmosféře a i když učitelský sbor byl opravdu velmi hendikepován množstvím nemocných pedagogických pracovnic, všechny, které vytrvaly, se snažily, aby dopoledne bylo co nejzajímavější, nejpohodovější, nejbáječnější ….no prostě, aby si ho všichni užili. Na 6 stanovištích si rodiče a děti mohli vyzkoušet, jak se tvoří vánoční ozdobičky, přáníčka, stromečky, těžítka – prostě nápadů bylo plno. Děti si dopoledne užily a pokud už byly unavené a hladové, čekala na ně občerstvení z rukou naší p. Sladkové.

 

 

Animánie

 V pátek 2.prosince se naše třída proměnila ve „výrobnu filmů“ Celá třída byla plná různé digitální techniky- naším úkolem bylo totiž vytvořit vlastní animaci na skladbu A.Vivaldi  Čtvero ročních dob. 

 Nejdřív si děti zahrály různé motivační hry, seznámily se s různými profesemi při tvorbě a zpracování filmu, rozdělily se do skupin a pak už následovala tvorba scénáře, seznámení s technikou / stativ, fotoaparát, notebook/ a pak už samotná tvorba- celá práce nám zabrala 4 vyučovací hodiny a opravdu stála za to. Samozřejmě , že celé dopoledne nás provázely skladby čtyř ročních období ze stejnojmenného díla  A. Vivaldi. Práce, které vznikly, si mohly děti prohlédnout a příp. nahrát, aby s nimi seznámily i své kamarády. Animánie k nám určitě nezavítala naposled.

 

 

Ve čtvrtek 24.11. se na naší škole uskutečnil EKO projekt. Projekty děláme často, ale tento byl zvláštní tím, že byl napříč celou školou. Ze všech tříd bylo vytvořeno osm družstev. Byla radost pozorovat, jak spolu děti spolupracují. Starší děti pomáhaly mladším a mladší děti se od starších hodně naučily.Celý projekt jsme zahájili zhlédnutím krátkého videa a rozdělením do družstev. No a pak už bylo na dětech, jak si pojmenují své družstvo a s jakou chutí splní úkoly, které na ně čekaly cestou při získání 9 razítek.A úkoly to byly opravdu různorodé- čekalo nás třídění odpadků a vyprávění podle obrázků, ale  i věci praktické – dokonce děti i třídily hromadu odpadků, vyráběly výtvarné plakáty nebo plnily úkoly na interaktivní tabuli – vše z oblasti ekologie. No a protože jsou čtvrťáci a páťáci už velcí, projekt si protáhli  a na závěr zpracovali úvahu na téma Co by nám Země řekla – práce s jim podařily, zvlášť když je i náležitě ozdobily- vše najdete na nástěnce v mezipatře školy. Myslím, že si děti celý den náležitě užily.

 

 

pátek 11.11. navštívila naše třída Polanovu síň, kde na nás čekala povídaní o Janu Amosu Komenském s názvem Jan Komenský zvaný Amos. Vyprávění to bylo zajímavé, dozvěděli jsme se plno zajímavostí a to i přesto, že ještě před návštěvou divadla měly děti sesbírat co nejvíce informací o Janu Amosu Komenském – jejich prezentace byly velice pěkné, ale povídaní zpestřené písničkami bylo určitě také velice přínosné.

 

 

 

Na čtvrtek 10.11. se všechny děti velice těšily. Čekal nás totiž Den zvířátek. Děti si mohly do školy přinést domácí mazlíčky . A že jsme jich ve třídě měli. Kočičky, morčata, králíka ..bylo vidět, že děti mají o svých zvířátkách opravdu velké znalosti. Navštívily nás děti z MŠ a ony jim  všechna zvířátka ukazovaly opravdu s velkou chutí. Po návštěvě i dalších tříd už nás čekaly úkoly z českého jazyka, matematiky, přírodovědy, hudebky, angličtiny – no prostě ze všech předmětů , a tak děti hledaly i skládaly obrázky zvířat, získávaly informace na internetu, běhaly po škole a hledaly čísla a písmenka na skládání názvů, zpívaly písničky, počítaly úlohy o zvířátkách , hrály anglické zvířátkové hry – no prostě si den užily….no a jako bonus je ještě čekala……….Beseda s p. Vobrubou mluvčím plzeňské ZOO, který s sebou přinesl i ukázku některých zvířátek . Beseda byla jako každý rok opravdu zajímavá- dozvěděli jsme se plno zajímavostí, prohlédli si zvířátka živá , vycpaná i obrázky, ale hlavně  jsme se dozvěděli odpovědi na všechny otázky.

 

V úterý 25.10. nás čekal školní projekt Halloween. Děti se na něj připravovaly již od pondělí . Chystaly masky, dlabaly dýně, pekly halloweenské sušenky a buchtu a hlavně zdobily svými výrobky chodby i třídy. V úterý dorazily do školy v maskách, bez školní aktovky a s dobrou náladou. Čekalo na ně 7 úkolů z různých oblastí. Než se vrhly na řešení úkolů, navštívily ještě své malé „spolužáky“ ve školce a předvedly jim krátké kulturní vystoupení složené z písniček, básniček a tance k Halloweenu. Jako odměnu za splněné úkoly čekalo na děti překvapení v podobě částí obrázku, který měly děti složit. Během plnění úkolů děti zhlédly několik prezentací k Halloweenu a Dušičkám.

 

  Odpoledne jsme se přesunuli ven a tam čekalo naše krátké vystoupení na rodiče. Spolu s nimi jsme se všichni zúčastnili hal. průvodu a  opékání špekáčků. Celý den jsme si hezky užili a těšíme se na další projektový den. Fotografie naleznete ve fotogalerii.

 

 

V pátek 21.10. navštívil naši školu Zdeněk Roller – zakladatel drumbenů – Drumben je kombinace nábytku, rytmického nástroje a didaktické pomůcky a může sloužit dětem i dospělým jako víceúčelová i terapeutická pomůcka.

 

Pomáhá hlavně k odbourávání rizikového a agresívního chování ve školách i školkách, učí děti spolupráci, pomáhá k upevnění sebevědomí, slouží k uvolnění a terapii.

 

Spolu s ním se děti zúčastnily workshopu zaměřeného na rytmické cvičení, relaxaci, umění spolupráce – seznámily se s dalšími „hudebními“ nástroji – společně se „vyřádily“. Fotografie z akce najdete ve složce fotogalerie.

 

 

Ve čtvrtek 20.10. měly děti možnost zúčastnit se vesmírné expedice, kterou pro ně zorganizovala společnost Besedárium,   Houstone, máme problém. Program byl inspirován metodou výuky matematiky podle prof. Hejného.

 

Během programu se děti zúčastnily dobrodružné výpravy, během které se musely vypořádat s praktickými záležitostmi, jako je rozbor atmosféry planet, příprava letu a jeho správné načasování, řešení krizové situace během letu (porucha dat, pláště lodi a jiné) a  setkaly se  i s mimozemšťany.

 

Všechny tyto úkony byly cílené na využití aritmetiky (sčítání, odčítání, násobení), geometrie (práce s tvary, poznávání rovinné geometrie i 3d objektů, tvorba a přeměna tvarů, práce s obsahem a obvodem). Součástí programu byly slovní úlohy, strategické plánování, využití kombinatoriky a pravděpodobnostních jevů. V prvcích Hejného metody děti pracovaly s různými  matematickými  prostředími   např. s vývojovými diagramy, geodeskami, výstavištěm a dalšími.

 

Program využíval prvků  dramatické výchovy, imaginace, sociální výchovy a neopomněl mezipředmětové vztahy, tj. technické vzdělávání (rozvoj slovní zásoby), člověk a jeho svět (enviromentální výchova, vesmír, Sluneční soustava, atp.).

 

Děti si program opravdu užily, jak je ostatně možno vidět ve složce fotogalerie
Více zde: http://www.besedarium.cz/products/dobrodruzna-matematika-houstone-mame-problem-interaktivni-program-pro-zaky-3-a-4-trid2/

 

Hola, hola, Figurka volá

Ve dnech 13-14.září proběhla již druhá (pro nováčky první) večerní Figurková bojovka. Ani při této jsme nezapomněli potrápit hlavičky a společně vyřešit sérii šachových úkolů (mat dámou a králem), zahrát si několik nešachových her s Figurkami, šachovnicí a žetony a uvařit si večeři.

Stejně jako při minulém setkání Strážců Figurkova, nechyběla ani noční akce. Tentokrát proběhla mimo budovu neb z jednotlivých království utekli pěšci. Strážci je tak za svitu měsíce a baterek hledali před budovou školy…

Ráno na nás čekalo plno dobrých buchet, bábovek a sušenek, které napekly maminky (pochutnaly si i děti odpoledne v družině) a poslední série šachových úkolů (pat). Nakonec jsme spočítali vyzdobené figurky (body za vítězství v úkolech) a rozdali medaile.

Do tříd jsme běželi s mírným zpožděním a celý den jsme přemýšleli, kdy se zase sejdeme. Kdo ví, třeba ještě někdy nastane nutnost Strážce svolat.

Strážkyně Figurkova

Kačka

 

V úterý 13.9. jsme vyrazili do divadla Alfa na představení Tři mušketýři. Představení se dětem moc líbilo, ale to nebylo všechno. Po představení nás čekala prohlídka samotného divadla a hlavně loutkářské dílny. Těch krásných loutek co tam bylo! Děti si vyzkoušely i některé masky a dozvěděly se  mnoho zajímavého o chodu divadla. Myslím, že se dopoledne se všem líbilo.

 

 

A už nám to zase začalo.

1. 9. jsme se sešli v novém složení. Odešli nám loňští páťáci, ale přišly nám nové posily- 5 žáků z bývalé třetí třídy. Už jsme se na ně moc těšili.

A tak je nás teď 15. Přibyla nám Eliška s Miri, ale také Jonah, Matěj a Bertík a s nimi i p. asistentka Markéta. Doufám, že si společně budeme rozumět

a čeká nás hezký rok. Moc bych si to přála.

        třídní učitelka Hana Paušová