Vytisknout

Druhá třída

Třídní učitelka: Mgr. Kateřina Jungová.

Konzultační hodiny: pondělí 14:00 - 15:30 hod.

Mikuláš

Následující den po nocování ve škole jsme si udělali program týkající se Mikuláše. Místo učení čekaly druháky zábavné aktivity, luštění, vyrábění a povídání.

   

 

Nocování

2. 12. čekal naše druháky netradiční zážitek v podobě přespávání ve škole. V 17 hodin jsme se sešli a vyrazili jsme na procházku k vánočnímu stromku u radnice, kde jsme si zazpívali koledy. Po návratu do školy jsme si připravili večeři - toasty. Každý si je naplnil podle libosti. Po večeři děti vymalovávaly obří omalovánky. Kdo měl zájem, mohl si vyzkoušet vánoční kvíz na interaktivní tabuli. Potom následovala chvilka cvičení. Když jsme se trošku unavili, převlékli jsme se do pyžámek a čekala nás kino - párty :-) Měli jsme různé dobrůtky a na interaktivní tabuli jsme si pustili animovanou pohádku Velká vánoční jízda. Po pohádce jsme provedli večerní hygienu a rozložili si spacáky. Děti si přinesly své oblíbené plyšáky a polštářky. Musím je moc pochválit, protože druháci byli moc šikovní a po krátkém povídání zalehli a spali celou noc. Celkově své první přespávání ve škole zvládli výborně.

Chtěla bych moc poděkovat rodičům za úžasné pohoštění! :-)

         

 

Divadlo Ondřej

Opět k nám zavítalo Divadlo Ondřej se svým anglickým představením. Tentokrát jsme se vydali na válečnou výpravu s rytířem Gaveinem. Cestou musel prokázat svou statečnost, porazit draky a jiné příšery, aby vysvobodil zakletou princeznu. Do představení byli jako herci zapojeni i někteří žáci, společně jsme zpívali a tancovali. Dětem se představení líbilo, často se při něm nasmály.
      
 
 

 

Projekt s tématikou sv. Martina

11. 11. k nám sice Martin na bílém koni nepřijel, ale my jsme pro to na něj nezanevřeli, a připomněli jsme si tradice a lidové zvyky spjaté s tímto významným dnem. Neprve jsme si povídali o tom, jaká legenda se ke sv. Martinovi váže. Pustli jsme si o něm krátké video. Na základě získaných informací jsme vyplňovali pracovní listy. K tradičnímu pečivu patří svatomartinské rohlíčky, které jsme s druháky upekli. Musím je moc pochválit za šikovnost, s jakou manipulovali s ingrediencemi, je vidět, že doma děti při vaření pomáhají :-) Pečení je bavilo a domů odnesly na ochutnávku ukázky výrobků. Svatého Martina na koni jsme také ztvárnili na papír. Myslím, že jsme si den příjemně užili a navíc jsme se něco nového dozvěděli :-)

          

 

Divadlo Pluto

3. 11. se naši druháci vypravili za kulturou do divadla Pluta. Měli jsme objednané Pohádky bratří Čapků, ale bohužel došlo k nějaké chybě a místo toho nám zahráli pohádku O kohoutkovi a slepičce. Příběh byl zpestřen jednoduchými písněmi, a tak se děti mohly k hercům přidat a zazpívat si s nimi. Pohádka se orientovala na rozličná řemesla. Po představení následovala krátká lekce hlasové výchovy.

      

 

Halloween

Kdybyste 26. 10. zavítali do naší školy, asi byste se dost vyděsili! Třídy a chodby se hemžily strašidly, šla z toho hrůza! Příšerky všech velikostí se v tento den neučily, ale plnily pestré úkoly, které jim jejich strašidelné učitelky nachystaly. Strašidla 2. kategorie se rozdělila do dvou skupinek a spolupracovala na zadaných úkolech. Také společně nachystala občerstvení v podobě zeleninovo-sýrových jednohubek a špízů na odpolední rej.

V 16 hodin se sešla všechna monstra i se svými rodiči před školou, kde příšerky přednesly krátké pásmo halloweenských básniček a písniček. Poté společně vyrazili na halloweenský pochod. Po návratu jsme si společně opekli buřtíky a ochutnali občerstvení, které strašidla dopoledne připravila. Pro velké strašidláky byl připravený voňavý svařák na zahřátí, pro malé čaj a ovocná boule. Celý den se krásně vydařil a malí i velcí na něj jistě budou dlouho vzpomínat :-)

         

 

Muzeum loutek

20. 10. druháci vyrazili do Muzea loutek na program Příběh na niti. Paní lektorka nás provedla celou expozicí a seznámila nás s typy loutek, s tím, jak loutka vzniká a jak se ovládá. Děti si moc užily to, že si mohly vyzkoušet manipulaci s různými loutkami a také dostaly volný prostor v muzejním divadélku, aby si mohly pohrát. Na závěr si děti v tvůrčí dílně vyrobily papírovou loutku. Bylo to moc hezké a zajímavé dopoledne.

         

 

Projektový den - Den zvířat

14. 10. naše škola oslavila Den zvířat. Děti si mohly přinést svého domácícho mazlíčka, což bylo báječným zpestřením. V naší třídě jsme tak uvítali morčata a křečka. Navíc nám budou na stálo dělat společnost 3 roztomilé suchozemské želvičky. První hodinu nám majitelé donesených mazlíčků představili své miláčky a pak už jsme vyrazili na prohlídku naší školní mini-zoo :-) Po zbytek vyučování druháčci plnili úkoly se zvířecí tematikou ve skupinkách. Spolupráce s kamarády je bavila a do všech nabízených aktivit se s nadšením pouštěli. Také jsme tvořili - z vylisovaných listů jsme vytvořili obrázek podzimní sovy. Děti by samozřejmě nejraději, aby s námi zvířátka ve škole zůstala stále, takže už teď se těší na další Den zvířat :-)

         

 

Animánie

4. 10. druháci absolvovali celodopolední kurz praktické animace s tématem Jak a co si povídají rostliny. Lektoři se stali průvodci druháků v království rostlin. Svět pod zemí i nad zemí se stal inspirací pro tvorbu krátkých animovaných etud pro naše animátory – začátečníky. Nejdříve si s lektory povídali o tom, jaké rostliny jsou, co dělají. Poté zkoušeli podle čichu poznat, o jakou rostlinu se jedná. Následně si ve třídě  každý našel semeno a pokoušel se nakreslit, co by ze semínka mohlo vyrůst. Z modelíny pak na základě grafického návrhu vytvarovali rostlinu a animace mohla začít. Na podložku pod stojánek s fotoaparátem dvě až tři děti umístily svojí rostlinu. Každý pohyb s modelínou pomocí foťáku zachytily a počítačový program z těchto snímků vytvořil krátký film. Vznikly opravdu krásné práce. Až je lektoři zpracují, pošlou nám je.

         

 

Besedárium

22. 9. nám společnost Besedárium zorganizovala interaktivní program s prvky Hejného matematiky. V dobrodružné matematické výpravě za pokladem Černého piráta se děti z 1. a 2. třídy staly námořníky a v doprovodu lektorů a protřelých námořníků se vydaly na nebezpečnou cestu po moři, aby dopadly Černého piráta. Malí plavčíci se museli vypořádat s praktickými záležitostmi, jako je příprava zásob na cestu nebo výroba vlajky. Během cesty po moři zažili dobrodružství s velrybou a mořskými pannami. Na ostrově Černého piráta museli vyluštit zašifrovanou mapu, dostat se ze zajetí, překonat propast a najít tu správnou pirátskou pevnost, která ukrývá zlatý poklad. Všechny děti program strhl, a tak dvě hodiny uplynuly, ani nevěděly jak.

         

 

Milí druháčci,

těším se, co všechno spolu v novém školním roce zažijeme! Určitě se toho spoustu nového naučíme a vytvoříme plno krásných výrobků, zasportujeme si, navštívíme zajímavá místa... Vynasnažím se, aby se vám ve škole líbilo, a držím palce, abyste zažili plno úspěchů!

První školní den jsme zahájili v plném počtu a přibyl do party nový kamarád, kterého jsme mezi námi přivítali. Doufáme, že se mu u nás bude líbit :-)

Vyučování trvalo pouze hodinu. Druháci dostali studijní materiály, pověděli jsme si, co nás v tomto školním roce čeká, zahráli jsme si hru a ani jsme se nenadáli, byl konec hodiny :-)

      

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vysvědčení

30. 6. končí školní rok 2020/2021. První školní rok pro mé žáčky zkomplikovaný distanční výukou a zvýšenými hygienickými opatřeními. Myslím, že ho všichni prvňáci zvládli opravdu výborně, a tak si naprosto zaslouží ta krásná vysvědčení, která dnes obdrželi. Kromě klasických známek dostali také slovní hodnocení, ve kterém je jejich učitelé chválí za to, co jim jde, a sdělují jim také, na čem by ještě měli pracovat.

Chtěla bych velmi poděkovat dětem i jejich rodičům za rok plný báječné spolupráce i za úžasné dárečky, které jsem od dětí dostala! Moc mě potěšily :)

Přeji všem krásné léto plné skvělých zážitků! Načerpejte energii na nový školní rok!

Katka Jungová

         

 

Výlet na Homolku

Pondělní dopoledne (28. 6.) strávili naši prvňáčci na výletě v lesoparku Homolka. Po testování jsme si sbalili své batůžky a vydali se procházkou směr Slovany. Po příchodu do parku jsme nejprve posvačili a pak se vydali na Veverčí stezku plnou zábavných, sportovních a vědomostních úkolů. Děti skákaly do dálky a srovnávaly své skoky s různými zvířaty, poměřovaly svoji výšku s lesní zvěří, hledaly v lesíku živé veverky, poznávaly listnaté a jehličnaté stromy, luštily bludiště a hádanky, určovaly jedlé a jedovaté houby atd.  Třináct stanovišť nás postupně provedlo celým lesoparkem. Úkoly jsme splnili a čekala nás už pouze cesta zpět do školy. Děti si dopoledne strávené pod širým nebem moc užily a ani se jim nechtělo vracet zpět do školy.

         

 

ŠKOLA V PŘÍRODĚ (21. 6. - 25. 6. 2021)

1. den

Zdravíme ze školy v přírodě. Jsme na místě, děti jsou ubytované, uběhané a nadšené :). Takže vše v pořádku. Po příjezdu se ubytovaly v chatkách, zopakovaly si pravidla bezpečnosti a hygieny v areálu a šlo se na oběd. Po poledním klidu je čekal odpolední program s vychovatelkou Jitkou, kdy hrály hru na lidské tělo. K večeři si daly špagety a šlo se do venkovních sprch. Večer již byl v jejich režii a mohli si všichni společně zahrát nějaké venkovní hry.

      

 

2. den

Z pondělí na úterý nás v Plasích zastihla velká bouřka, avšak naštěstí, většina dětí o ní ani nevěděla :). Po vydatné snídani jsme se vydali na procházku do lesa, kde jsme společně s páťáky hledali obrázky ukryté po lese, hráli na veverky, postavili domečky z přírodnin a cestou hráli hru "kolík". Na dnešní oběd se všichni moc těšili, protože si mohli vybrat svíčkovou nebo rajskou - na téměř plné čáře vyhrála rajská :). Odpolední program byl v režii vychovatelů, kteří s dětmi hráli pohybové pexeso, pantomimu a kopírku. Jedním z velkých zážitků bylo brodění řeky Střely. Dnešní den si děti opět moc užily! 

 

      

3. den

Zdravíme ze školy v přírodě. Dnes jsem se rozhodli vydat do Plas na zmrzlinu a pro nějaké suvenýry. Všichni byli natěšeni, bohužel nás cestou zastihl déšť, a tak jsme se museli vrátit. Páťáci měli pro prvňáky připravené různé hry, kvízy a někteří dokonce i ceny. Nejprve si užívaly spolu ve skupinkách, a poté jsme si zahráli společné hry zaměřené na zvířata. Hráli jsme pantomimu, chobotnice, rybičky a děti se dozvěděly nějaké zajímavosti ze světa zvířat nebo luštily bludiště. Odpoledne lehce poprchávalo, a tak byl program uzpůsoben počasí. Děvčata ze 2. třídy si pro ostatní připravila moc pěkné taneční vystoupení, na které navázal maškarní bál. Děti odpadly vyčerpané, vyběhané a spokojené. Jako každý rok, tak ani dnes nechyběla koblížková párty :). Teď už ulehají a pokud nám zítra počasí dovolí, vydáme se do Plas znova.

      

 

4. den

Dnešní den nám počasí přálo, a tak jsme se konečně vydali do Plas. Nejprve jsme se zastavili v suvenýrech, poté jsme si zašli na zmrzlinu a hurá zpátky. Po obědě děti čekal odpolední program opět plný pohybových a sportovních her, po kterém následoval raut. Děti si mohly vybrat ze všemožných dobrot. Než jsme se na něj vydali, páťáci měli pro děti připravené odměny a diplomy za účast na hrách a za účast na škole v přírodě. Večer už nás jen čeká závěrečná diskotéka a každoroční ohňostroj.

      

 

 

 


ZOO

V pondělí 14. 6. naši prvňáci navštívili komentovaný výukový program v plzeňské ZOO pod názvem Domácí zvířata. Cílem naší prohlídky bylo seznámit se s hospodářskými a dalšími domácími zvířaty, jejich chovem, užitkem a významem pro člověka dříve i nyní. Nejprve si děti prošly celým statkem z přelomu 19. a 20. století a posléze se vždy zastavily u ohrad, stájí či chlévů s jednotlivými zvířaty. S lektorkou si povídaly o zvířatech, jejich chovu a užitku, domestikaci, nástrojích i pracích na statku. Naše lektorka měla pro děti připraveno spoustu překvapení, hádanek, dotazů a zejména tašku plnou nejrůznějších zvířecích „doplňků“.  Prvňáci si mohli prohlédnout žíně ze žirafy, ovčí roh či srnčí paroh, vlnu z velblouda, sáhnout si pro štěstí na koňskou podkovu atd. Lektorka děti poutavě seznámila nejenom se zvířaty na statku, ale přidala i spoustu zajímavostí a informací o zvířatech z celé zoologické zahrady.

Po skončení programu si děti prošly celou zahradu, prohlédly zvířátka ve výbězích i pavilonech a na konec si stihly nakoupit i nějaké ty dobroty či suvenýry na památku na dnešní příjemně strávený den.

            

 

Pohádkový projekt 11. června

Protože se školní rok chýlí ke konci, rozhodli jsme si ho zpestřit pohádkovým projektem.

Čekaly na nás různé pohádkové postavičky, hádanky, pantomima, četli jsme obrázkovou pohádku, doplňovali do sešitu názvy pohádek, hledali chyby a rozdíly v pohádkách, vyprávěli, hráli pohádkové domino, ale úplně nejlepší byla pohádková bojovka, která byla umístěna nejen ve třídě, ale i v prostorách školy. Děti pracovaly ve dvojicích a musím říct, že všem se povedlo vyluštit tajenku, kterou byla věta: Zazvonil zvonec a pohádky byl konec… Ano a tím a rozdáním pohádkových postaviček, které děti dostaly jako odměnu, jsme dnešní den ukončili. Moc jsme si to všichni užili.

 

         

 

Zdravá pětka

 
V úterý 8. 6. navštívila 1. třídu lektorka nadačního fondu Albert s programem Zdravá pětka. Děti si s ní povídaly o výživě, proč je správné jíst pět krát denně, jaké potraviny a nápoje jsou zdravé a které naopak tělu neprospívají. Ukázalo se, že děti toho o zdravém jídle ví hodně a dokáží rozlišit, co je pro ně dobré a co jim škodí. Ve skupinkách si pak sestavily zdravou svačinu, společně si zatančily na písničku o mrkvičce a nakonec mohl, kdo chtěl, zkusit poslepu uhodnout, který kousek ovoce nebo zeleniny jim paní lektorka dala ochutnat. Tento úkol měl velký úspěch a nezůstalo pouze u jednoho kola. Celkově si děti celý dvouhodinový program užily a rády si o tom, co jedí a pijí, popovídaly.
         

 

DEPO 2015

1. 6. jsme společně navštívili DEPO 2015, kde nyní probíhá interaktivní výstava s názvem Tajuplný les. Dostali jsme magické hůlky, díky nimž jsme mohli oživovat různé části expozice a jednotlivé instalace. Do světa fantazie jsme vstoupili králičí norou a ocitli se na dně rybníka, kde bylo úkolem z něj odstranit nepořádek a pochytat rybky. Objevovali jsme tajemství začarovaných tůněk, či svítících programovatelných stromů. Vyzkoušeli jsme si také kouzlo Ubrousku prostři se a nasimulovali si pořádnou bouřku s blesky i zvuky, které nám jsou známé. Zavítali jsme do psychedelického pralesa a procházeli se magickou krajinou jako z Avatara.  Děti si to moc užily a byly smutné, že čas zde utekl velmi rychle a musíme se vrátit zpět do školy.

               

 

 

Animánie

Ve středu 26. 5. naše prvňáky navštívili lektoři z Animánie, tudíž se děti neučily číst, psát nebo počítat, ale animovat. Nejprve jim lektoři promítli krátký animovaný film, aby dětem téma co nejvíce přiblížili. Pak si děti samy sehrály část pohádky O perníkové chaloupce, učily se pracovat s pohybem a vyjádřením emocí v příběhu. Svých hereckých rolí se zhostily na jedničku.  Pak se rozdělily na skupiny a každá skupina si zvolila pohádku, kterou bude animovat. Nejprve si děti jednotlivé postavy nakreslily, pak je posunovaly po papíru, fotily a „vytvářely“ pohyb. Tímto způsobem každá skupina vyrobila svůj krátký animovaný film.  Na závěr nám lektoři naše hotové filmy pustili a musím říct, že se dětem opravdu povedly!

Celý proces tvorby animace od nápadu po hotový film prvňáky velmi zaujal a pracovali s velikým nadšením.

         

 

Projekt Veselé zoubky

21. 5. 2021 měli prvňáci dvouhodinový projekt Veselé zoubky. Tento preventivní program se - jak už název napovídá - zaměřuje na péči o ústní hygienu. Pracovali jsme s materiály, které jsme v rámci projektu drogerie dm dostali. Jednalo se o interaktivní program, brožurky s informacemi, sešítky s luštěním atd. Prvňáky potěšily i balíčky s pastou, kartáčkem, přesýpacími hodinami, žvýkačkami a dalšími drobnostmi. Pracovali jsme ve skupinkách, s pomůckami na koberci, zkrátka toto téma jsme probrali ze všech stran :-)

          

 

14.5. Projekt We ́re Going on a Bear Hunt


V pátek 14.5. 2021 se uskutečnil anglický projekt We ́re Going on a Bear Hunt. Byla to první zkušenost pro děti pracovat celý den v angličtině. Na začátku

projektu nás čekala  identifikace stop, které někdo zanechal na chodbě školy. Poté jsme se vydali na lov medvěda. K nalezení správné cesty nám pomáhaly

 stopy s číslovkami a jejich psanou podobou.Během cesty jsme plnili různé úkoly: projít trávou (a vypočítat příklad v AJ) či bahnem (vytáhnout z něho

písmena na tvorbu anglických slov), projít řeku bosou nohou (vylovit mušle s číslovkami), v lese najít šišky a větvičky a procvičit se v předložkách,

ve sněhové bouři (polystyrenové tvary) nalovit puzzle s motivem knihy, vydat se do jeskyně (učebna AJ) a  pokusit se nafotit medvěda. V anglické třídě

jsme se pustili do plnění 9ti úkolů na stanovištích a získávali fotky částí medvěda. A protože děti dobře pracovaly, čekala je odměna v podobě přečtení knížky

a  shlédnutí krátkého videa se stejnojmenným příběhem.

 

                        

 

Distanční výuka III.

Od 1. 3. do 9. 4. přešli na distanční výuku všichni žáci prvního stupně, a tak se i naši prvňáčci vrátili k on-line vyučování. Jelikož už jsme měli nastavený systém práce, plynule jsme pokračovali v probíraném učivu. Kromě čtení a plnění úkolů ve slabikáři jsme hráli různé hry se slovy. V matematice jsme mimo klasického počítání řešili slovní úlohy apod., poradili jsme si i s prostředími Hejného matematiky. V rámci prvouky děti měly za úkol najít venku jarní květinu, pojmenovat ji a vyfotit se s ní. Také nás bavilo tvoření a vyrábění. Naplno se všichni zapojili i do pohybové výzvy - každý měl za úkol vymyslet cvik a počet jeho opakování, v průběhu týdne jsme se pak snažili odcvičit všechna zadaná cvičení.

Distanční výuku jsme zvládli, ale všichni jsme rádi, že jsme zpátky ve škole :-)

   

Distanční výuka II.

V důsledku protipandematických opatření jsme byli nuceni opět přejít na on-line vyučování. Tentokrát máme dvě skupiny a věnujeme se hlavním předmětům, tedy češtině, matematice a prvouce. S paní učitelkou Pavlou a Katií mají děti angličtinu. Na prvňácích je patrný velký pokrok oproti podzimní distanční výuce - a to jak v obsluze techniky, tak v základních dovednostech jako je čtení, psaní, orientace v sešitě apod. Při on-line vyučování čteme, počítáme, řešíme růzké hádanky, věnujeme se slovním hrám,... Zařazujeme i pohybové a relaxační chvilky, aby děti u monitoru nebyly příliš unavené.

Děti mají možnost plnit také dobrovolné úkoly. Například když jsme četli ve Slabikáři recept na krupicovou kaši, nejeden prvňák se zapojil do výzvy o nejoriginálněji nazdobený pokrm. V matematice si každý připravil autobus, pro řešení jednoho z prostředí prof. Hejného. Úlohu o dělení koláčů mezi daný počet dětí jsme řešili pomocí modelíny. Musím prvňáky moc pochválit za jejich snahu a věřím, že jim vydrží po celou dobu distanční výuky! :-)

         

 

Masopust

25. 1. jsme v rámci třídy oslavili masopust. Rej masek byl opravdu pestrý - prvňáci se proměnili v čarodějnice a čaroděje, sněhuláka, piráta, plameňáka, kostru, králíčky a hipísačku. Zahradnice pro ně připravila tematické aktivity a vyrábění. Bylo to veselé dopoledne :-)

      

 

Vysvědčení

28. 1. byl pro prvňáčky velký den. Těšili se na své první vysvědčení! Den jsme si zpestřili pohádkovým projektem. Neučili jsme se, děti ve skupinkách pracovaly na různorodých úkolech vycházejících z pohádky Červená Karkulka. Třetí hodinu se konečně děti dočkaly a obdržely jak známkové vysvědčení, tak slovní hodnocení, ve kterém se dozvěděly, co jim ve škole jde i to, v čem by měly přidat. Ze samých jedniček měli všichni velkou radost :) Nezbývá jim než popřát, aby jim krásné známky vydržely :)

 

Tonda Obal

20. 1. měli prvňáci zpestření výuky v podobě hodinového programu Tonda Obal. Paní lektorka nám přišla poreferovat o tom, jak správně třídit odpad. Pomocí prezentace nás seznámila se zásadami třídění i častými chybami, kterých se dopouštíme. Dětem se líbily malé barevné kontejnery, do kterých měly za úkol správně "vyhodit" přidělené odpadky. Nejvíc nás zaujal kufřík s ukázkami toho, jak se dále odpad recykluje.

      

 

Vánoční projekt

18. 12. jsme se v naší škole už neučili. Každá třída měla svůj vánoční projekt. Prvňáky čekaly aktivity s různými didaktickými pomůckami s vánočním tématem, luštění, vyrábění vánoční dekorace (papírová ozdoba) a také jsme si převyprávěli vánoční příběh. Poslední hodinu jsme si nadělovali. Bylo hezké sledovat, jak se děti těší nejen na dárečky, co dostanou, ale také na chvíli, kdy samy budou moct někoho obdarovat :-)

Přeji všem krásně prožité vánoční svátky a do nového roku hlavně pevné zdraví!

         

 

Mikulášská nadílka

4. 12. měli prvňáci celodenní projekt Mikuláš. Povídali jsme si o tom, z čeho mikulášská tradice vznikla a jak jí v České republice pojímáme. Nechyběly ani básničky, aby děti byly na příchod Mikuláše připravené. Celé dopoledne děti plnily úkoly s mikulášskou tematikou - odpovídaly na kvízové otázky k přečtenému textu, skládaly rozstříhaný obrázek, hrály mikulášské dobble, vyrobily zápich - dekoraci Mikuláš na špejli. Poslední hodinu proběhla nadílka. Prvňáčci se nemuseli obávat zlého čerta, o tom, co jim jde a co ne, si popovídali s Mikulášem. Ten je za to, jak jsou hodní, odměnil balíčkem se sladkostmi, omalovánkami a vystřihovánkami. Tak teď už jen doufám, že v pondělí nebude nikdo chybět - že si nikoho čert 5. 12. neodnese! ;-) Ale jak ty naše prvňáčky znám, myslím, že to nehrozí ;-)

         

 

Distanční výuka I.

Kvůli pandemii viru covid-19 byly na několik týdnů uzavřené školy, a tak jsme se s prvňáky mohli vídat pouze díky video hovorům. On-line výuka probíhala každý den. Žáci byli rozděleni do malých skupin, abychom mohli co nejefektivněji pracovat. Bohužel největší zátěž padla na bedra rodičů, kteří s čerstvými školáky museli budovat základy čtení a psaní. Ráda bych jim ještě jednou touto cestou poděkovala, protože odvedli obrovský kus práce! Velký dík jim také patří za vynikající spolupráci a komunikaci. Díky tomu a také díky píli a nadšení malých školáčků udělali prvňáci velký pokrok, po jejich návratu jsme mohli plynule pokračovat dál ve výuce.

Při on-line vyučování jsme se učili nová písmena, děti mi četly, počítali jsme a pracovali na úkolech z prvouky. Povídali jsme si o našich zážitcích, zkoušeli různé jazykolamy a hádanky. 45 minut před monitorem by prvňáci sedět jen těžko vydrželi, a tak jsme zařazovali i pohybové chvilky, v rámci kterých jsme cvičili a plnili různé úkoly. Na GC byl seznam úkolů na každý den. Některé výzvy byly dobrovolné a musím říct, že mě potěšilo, že se jich prvňáčci s nadšením účastnili :-) A tak jsme pekli slané i sladké šneky, kreslili obrázky, plnili svatomartinské úkoly apod. Děti spolupracovaly, a tak jsme společně všechno zvládli :-)

Nyní jsme všichni šťastní, že jsme se mohli vrátit do školy :-)

         

 

Škola v přírodě

17. 9. 2020

Poslední dopolední program tvořily opět činnosti zaměřené na dopravní výchovu. Čekaly nás nové pohybové hry na místním multifunkčním hřišti s obrázkovými štítky, míčové a pohybové hry. Pracovali jsme s učebnicemi dopravní výchovy, vyplnili pracovní list a pomocí karet se značkami jsme si zopakovali jejich význam. Na závěr jsme dokončili plánek města.

Po poledním klidu si děti připravovaly věci na zítřejší odjezd. Poté si zahrály tematické hry v areálu. Večer je na programu bohatý raut, posezení u táboráku a ohňostroj.

   

 

16. 9. 2020

Dopoledne jsme s prvňáky pokračovali v našem projektu. Pohybové aktivity na hřišti jsme střídali s úkoly u stolečku. Děti si připomněly pravidla pohybu chodců po chodníku a na vozovce, určovaly na plánku nejbezpečnější cestu a rozlišovaly situace bezpečné a rizikové. Ke značkám přiřazovaly konkrétní dopravní situace, pracovaly s kartičkami a obrázky dopravních značek. Velmi je bavila kreativní část programu ve skupinkách. Prvňáčci se sami rozdělili na holky a kluky, dostali velký karton a zalaminované kousky silnic. Z nich vytvořili jednoduchou dopravní síť a její okolí dotvořili pomocí pastelek a fixů.

Odpoledne vzali animátoři táborníky hrát hry v přírodě. Po jejich návratu je čekalo překvapení ve formě koblížkové párty a maškarního reje.

 

15. 9. 2020

Dopolední program druhého dne školy v přírodě byl zaměřen na téma projektu – na dopravní výchovu. Prvňáci se na chvilku proměnili v různé dopravní prostředky, v těchto rolích jsme si zahráli pohybové hry. Seznámili jsme se se základními dopravními značkami a jejich významem a vyluštili i dva písemné úkoly. Za odměnu jsme se šli projít do lesa, kde děti stavěly domečky pro lesní skřítky. To se jim moc líbilo.

V rámci odpoledního programu jsme se seznámili s hlavním hrdinou Jimmym Jacksonem, kterého pronásledovali zločinci. Táborníci se vydali po jejich stopách a pomohli zločince chytit.

Zatím musím prvňáky moc pochválit! I přes to, že jsou tu nejmladší, všechno zvládají moc dobře – jak odloučení od rodičů, tak denní režim :)

14. 9. 2020

Naši třídu čeká první škola v přírodě! Pět dní strávíme v rekreačním areálu Máj Plasy. V průběhu dopoledne jsme autobusy zdolali vzdálenost Plzeň - Plasy, ubytovali se, vybalili, seznámili se s naší animátorkou Hankou a prošli si areál. Po výborném obědě (někteří si přidali) děti relaxovaly při poledním klidu hraním her, kreslením a povídáním. Odpoledne uvedli animátoři děti do děje celopobytové hry - Vykoupení Jimmyho Jacksona. Budou pomáhat najít ztracenou šerifovu hvězdu.

------

 

1. září 2020

První školní den se v ZŠ Easy Start sešlo natěšených 13 prvňáčků. Podpořit je při jejich velkém životním kroku přišli rodiče a prarodiče. Nejdříve se děti zorientovaly ve třídě a našly si své místo. Žáčci byli zvědaví, co se skrývá v barevných krabicích, a tak jsem je dlouho nenapínala a společně jsme si prohlédli nové sešity a učebnice. Bylo hezké sledovat, jak jsou plní očekávání, co se v jakém předmětu bude dít. Po krátké rozřazovací aktivitě s pohádkovou tematikou (pohádky nás totiž budou provázet celým školním rokem), jsme se rozdělili na dvě skupiny. Děti dostaly od školy trička, která si měly za úkol vyzdobit. Nadšeně se pustily do práce a všichni jsme měli radost z pěkných výsledků :)

Druhou hodinu si paní družinářka odvedla prvňáky, aby je seznámila se školou a aby si zahráli nějaké hry. Mezitím jsme s paní ředitelkou informovaly rodiče o všech provozních otázkách školní docházky, měli možnost vznést dotazy a prostor vyplnit nutné dokumenty.

Myslím, že první školní den byl pro všechny zúčastněné dojemný a nezapomenutelný zážitek :)

 

------

Milí prvňáci, vítejte ve škole!

Přeji vám, ať se vám ve škole líbí a najdete si brzy kamarády :-)

Mám pro vás připravených spoustu aktivit a her, které nám učení zpestří, takže se máte na co těšit!

Těším se, co nám školní rok 2020/2021 přinese, Katka Jungová