Programování a robotika
Stejně důležité jako ovládat cizí jazyk či pružně a logicky reagovat je také umět hledat a testovat různé postupy, pečlivě formulovat, vybírat nejvhodnější řešení a pracovat s digitálními technologiemi. Jelikož si toto uvědomujeme, zahájili jsme hlubší vzdělávání dětí v oblasti informatického myšlení, robotiky a programování a to nad rámce hodin IT.
Přechod na „novou informatiku“ zahajujeme zaváděním nadstandardních aktivit ve formě robotických a programovacích kroužků a zrevidovanou výukou IT již od třetí třídy. Plný přechod pak plánujeme o rok dříve, než je povinné a s konceptem výuky IT, logiky, programování a technologií již pro každý ročník ZŠ. Současně je od letošního roku nabízen program rozvoje IT myšlení a programování (s prvky Hejného matematiky pro MŠ) i předškolákům z naší partnerské MŠ. Plánujeme tak systematické vzdělávání na 6 let.